دانشگاه هنر اصفهان
در گفتگو با واحد خبر صدا و سيما مطرح شد؛
تبديل دانش تخصصي تاريخي به دانش عمومي با رعايت تمامي موازين علمي و پژوهشي در نمايشگاه آداب سفره داري
تبديل دانش تخصصي تاريخي به دانش عمومي با رعايت تمامي موازين علمي و پژوهشي در نمايشگاه آداب سفره داري
خانم مرضيه حكمت عضو هيات علمي دانشگاه هنر اصفهان، در گفتگو با واحد خبر صدا و سيما با اشاره به برپايي نمايشگاه " آداب سفره داري دربار صفوي " در كاخ چهلستون، كه كاربري ميهمانپذيري و تشريفات درباري زمان صفويه را به نمايش مي گذارد اظهار داشتند: تبديل دانش تخصصي تاريخي به دانش عمومي با رعايت تمامي موازين علمي و پژوهشي صورت گرفته و ساده سازي تعابير و ارايه مطالب مورد توجه بازديد كننده عمومي مورد نظر قرار گرفته است.
حكمت، ايده پرداز و طراح نمايشگاه خاطرنشان كرد: نمايشگاه مذكور كه در چار پرده طراحي شده ، از نوع نمايشگاه تفسيري و مطالب ارايه شده در چهار پرده عوامل زمينه ساز و آداب عوام ،آداب مهمانپذيري در دربار ، مشاغل و مناصب مرتبط با غذا و استخراج و معرفي غذاهايي ذكر شده در دو رساله كارنامه و ماده الحياه مي باشد . اين نمايشگاه در فعاليت جنبي خود به پخت برخي غذاها و نوشيدني ها ي تاريخي با نهايت وفاداري به دستورات غذايي نسخه اصلي در كافه صفوي، مي پردازد بستر مناسبي براي افراد به منظور تجربه غذا هاي تاريخي و از اولين اقدامات نمايشگاهي دراين حوزه است.
مرضيه حكمت يادآور شد: وجود مشاورين تاريخي ، اسناد اصلي ، اشيا مربوط به موضوع نمايشگاه و مفسرين مسلط به موضوع نمايشگاه در كنار پنل هاي تفسيري در اين نمايشگاه مي‌تواند علاوه بر ارتقاء سطح دانش و تجارت افراد، شرايط مناسبي جهت درك بهتر و دريافتي صحيح براي ديدار كنندگان اين نمايشگاه فراهم آورد.
لازم به ذكر است نمايشگاه " آداب سفره داري دربار صفوي " كه روز پنجشنبه 23 خرداد ماه، در كاخ موزه چهلستون افتتاح شد، تا دوم تيرماه سال جاري ادامه خواهد داشت.
 
 
 
 
تاریخ:
1398/03/29
تعداد بازدید:
2506
منبع:
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
Powered by DorsaPortal